marți, 23 aprilie 2013

Tren în avans!

• Încă o dată unici... în folosul cui?

Un prieten căruia i-am relatat întâmplarea a luat-o drept o glumă de-a mea, bună, dar glumă. I-am spus încă o dată că e caz real şi mi-a zis: "Fugi domnule de-aici, că aşa ceva nu se poate!" Ba uite că se poate, şi nu cine ştie cu cât timp în urmă, ci chiar duminică, 21 aprilie 2013!
Să revenim însă la "poveste". În Timişoara fiind, cu prilejul VINVEST, mi-am programat revenirea în Bucureşti cu trenul de noapte. Nu prea îmi place să merg multe ore cu trenul în timpul zilei... Nu acelaşi lucru a făcut Răzvan, prietenul meu aflat cu aceeaşi ocazie în oraşul din vestul ţării. Pe la prânz îmi spune că el pleacă la trenul de 14:10, ca să ajungă seara acasă... Avea bagajul cu el la Centrul de Afaceri din Timişoara, aşa că şi-a luat la revedere de la organizatori şi s-a suit într-un taxi cu direcţia gara din Timişoara. Peste circa o oră am ieşit să mănânc doi mici "speciali" lângă Centrul de Afaceri. Brusc îmi apare în faţă, puţin transpirat şi "puţin" supărat, Răzvan, coborând din alt taxi... "Am pierdut trenul, deşi am ajuns la 2 (pm) în gară!"
Văzând că nu înţeleg, deşi nu băusem decât 3-4 guri de vin prin Salon, s-a aşezat lângă mine pe băncuţa de lemn şi a reluat întâmplarea cu detalii. "Am ajuns în gară cu vreo 2 minute înainte de ora 2. M-am uitat pe tabela electronică să verific că trenul există şi m-am dus la casa de bilete. Când i-am cerut bilet spre Bucureşti la trenul de 14:10, Inter Regio 73, casiera mi-a zis că nu poate să-mi mai dea bilet, pentru că trenul a plecat! Cum, doamnă, să plece, că mai sunt 10 minute? Ştii ce mi-a răspuns? Nu mai era nimeni pe peron şi a plecat!!!"
Prietenul meu Răzvan, un tip serios şi căruia nu-i ardea de glumă după două plimbări fără rezultat cu taxiul prin Timişoara, a primit şi o altă "explicaţie", cel puţin la fel de ciudată. Venea trenul pentru Budapesta dinspre Bucureşti şi ca să nu-l mai tragă pe altă linie (!) i-a dat drumul să plece lui IR73! Ca şi cum trenul dinspre Bucureşti nu putea să tragă decât fix pe linia 2, ocupată de IR73!
Am făcut în continuare haz de necazul lui Răzvan spunându-i că în ţara în care toate trenurile întârzie el a dat peste cel care a plecat mai devreme, bătând astfel toate regulile unui transport organizat de o Societate Nationala! Trebuie să mai fie pe Net cineva care să-i confirme povestea... nu ezitaţi să comentaţi!
Credeţi însă că s-au terminat aventurile noastre CFR din Timisoara? Nici pe departe... Pe la 16:30 am luat împreună un nou taxi, mi-am luat bagajul de la hotel şi am ajuns la gară. Intenţia era să lăsăm bagajele în gară şi până seara să mai dăm "o tură" prin centru. După ce Răzvan şi-a luat bilet am întrebat-o pe casieră unde este biroul de bagaje... "Nu este! A fost, mai demult, dar s-a privatizat şi acum nu mai este!" A fost răspunsul stupefiant pe care l-am primit. Şi a continuat... "Şi nici de toaletă să nu mă întrebaţi, că NU este!" Am vrut să întreb dacă noi suntem la o gară, la gara principală a celui mai mare oraş din vestul României, dar m-am abţinut să mai comentez.
Cum nu era să stăm cinci ore să păzim bagajele aşteptând trenul şi înjurând CFR-ul (Călători), vă recomand să apelaţi cu încredere la recepţionerii hostelului de peste drum de gară. Pe noi ne-au ajutat duminică să folosim camera lor de bagaje, şi ne-au şi întrebat dacă vrem să folosim toaleta... Ştiau ei ce NU se întâmplă în Gara Timişoara Nord! Gară prin care edilii oraşului de pe Bega ar vrea să curgă turiştii într-un an în care metropola va fi Capitală Culturală Europeană!
Păţaniile astea se petreceau chiar în ziua în care ministrul transporturilor promitea pe ecranul televizoarelor că la vară vom ajunge din Bucureşti la Constanţa, la mare, în două ore. Nici mai mult, nici mai puţin! Asta, bineînţeles, dacă vom prinde trenul care va pleca cu două ore înainte de ora programată!!!

Niciun comentariu: