Recenta doborâre, pe 17 iulie, a cursei Malaysia Airlines care efectua zborul MH17 Amsterdam-Kuala Lumpur, incident în urma căruia 298 de persoane au fost trimise în neant, începe să ridice numeroase întrebări sau să aducă sugestii care ajung până la a pune în discuţie viitorul aviaţiei civile! Faptul că avionul Boeing-777 a fost doborât pe când survola o zonă periculoasă, deasupra unui conflict regional, ridică numeroase alte probleme, aceste zone periculoase fiind numeroase şi greu de ocolit uneori. Dovada cea mai clară este că, ulterior incidentului, un alt avion al Malaysia Airlines, dorind să evite Ucraina, a survolat Siria, stârnind noi controverse. Alegerea culoarelor de zbor „safe” devine o problemă complicată, atâta vreme cât avioanele nu ar mai fi rentabile dacă ar zbura în zig-zag!
Şeful uneia dintre cele mai mari companii aeriene a cerut o întâlnire internaţională a transportatorilor din întreaga lume pentru a cădea de acord asupra unor măsuri de răspuns după doborârea avionului de linie malaezian, inclusiv o potenţială regândire a măsurilor în cazul ameninţărilor generate de conflictele regionale. Tim Clark (în imagine), preşedinte al companiei Emirates din Dubai, cea mai mare companie aeriană a lumii după numărul pasagerilor, a mai adăugat că instituţiile naţionale din statele lumii ar putea decide să fie mai implicate în a oferi transportatorilor informaţii privind securitatea zonelor de survol.
"Comunitatea internaţională aviatică trebuie să răspundă ca o entitate, afirmând ferm că ceea ce s-a întâmplat este categoric inacceptabil şi şocant, şi că nu va tolera să fie ţintă în conflicte regionale care nu au nimic în comun cu avioanele civile", a declarat Clark agenţiei Reuters. El a mai spus că Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni ar putea organiza o conferinţă internaţională pentru a discuta schimbările necesare pentru a contracara instabilitatea regională.
Tim Clark a respins ideea că transportatorii ar trebui să-şi echipeze avioanele cu sisteme anti-rachete, idee lansată încă de când un avion cargo Airbus A300 a fost lovit de un lansator de rachete individual, de umăr, după decolarea sa din Bagdad, în 2003.
Până la urmă, cu ce vom zbura? Cu avioane de linie, sau vom apela la cazemate zburătoare? Primele răspunsuri le vom afla foarte curând, sper!
Şeful uneia dintre cele mai mari companii aeriene a cerut o întâlnire internaţională a transportatorilor din întreaga lume pentru a cădea de acord asupra unor măsuri de răspuns după doborârea avionului de linie malaezian, inclusiv o potenţială regândire a măsurilor în cazul ameninţărilor generate de conflictele regionale. Tim Clark (în imagine), preşedinte al companiei Emirates din Dubai, cea mai mare companie aeriană a lumii după numărul pasagerilor, a mai adăugat că instituţiile naţionale din statele lumii ar putea decide să fie mai implicate în a oferi transportatorilor informaţii privind securitatea zonelor de survol.
"Comunitatea internaţională aviatică trebuie să răspundă ca o entitate, afirmând ferm că ceea ce s-a întâmplat este categoric inacceptabil şi şocant, şi că nu va tolera să fie ţintă în conflicte regionale care nu au nimic în comun cu avioanele civile", a declarat Clark agenţiei Reuters. El a mai spus că Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni ar putea organiza o conferinţă internaţională pentru a discuta schimbările necesare pentru a contracara instabilitatea regională.
Tim Clark a respins ideea că transportatorii ar trebui să-şi echipeze avioanele cu sisteme anti-rachete, idee lansată încă de când un avion cargo Airbus A300 a fost lovit de un lansator de rachete individual, de umăr, după decolarea sa din Bagdad, în 2003.
Până la urmă, cu ce vom zbura? Cu avioane de linie, sau vom apela la cazemate zburătoare? Primele răspunsuri le vom afla foarte curând, sper!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu