O vizită la Londra în această perioadă nu poate să evite
capitolul shopping. Indiferent cât de exclusivistă ar părea, capitala britanică
are ceva de oferit pentru fiecare… buzunar. Fiecare Pound lăsat aici este bine
primit, deşi, e-adevărat, cu 1 Pound nu prea mai ai ce cumpăra!
Dacă ai pornit la shopping prin Londra, indiferent ce drum
ai apuca nu se poate să nu ajungi pe Oxford Street, vestita arteră a
cumpărătorilor din întreaga lume. Iar aici, la 400 Oxford Street, dai de un
etalon al „industriei” mondiale de shopping - Selfridges & Co! Merită să
pierzi o oră din timpul tău londonez, să-ţi întretai paşii cu proprietarii de
sonde petroliere, cei mai mari „donatori” pentru brandurile magazinului, dar,
mai ales, merită să începi cu începutul – cele 12 vitrine cu teme de Crăciun.
Selfridges este primul department store din lume care
lansează vitrinele de Crăciun, anul acesta încă din 20 octombrie! Tema aleasă,
cu un an în urmă, este Shine On! iar Moş Crăciun este starul, cel care
lansează invitaţia la celebrările de sezon şi la petreceri. Mesajul de la
Selfridges pentru Crăciunul 2016 este simplu: petrece pentru că meriţi, petrece
cu toţi cei pe care îi iubeşti, nu doar cu familia, şi transformă fiecare zi a
sezonului într-o petrecere. În plus, Selfridges are peste 1.000 de oferte
exclusive, idei de cadouri speciale.
16 vitrine ale magazinului Selfridges – 12 pe Oxford Street
şi încă patru pe străzile laterale sunt văzute zilnic de circa 100.000 de
trecători! Cele de pe Oxford Street, mai mari, spun poveştile. Mai mult, anul
acesta cinci dintre ele le spun şi sonor, prin vibraţii muzicale!
Scenele cu Moş Crăciun îl plasează în jetul său privat, în
snow-mobilul aurit, cu paraşuta aurie, alături de pinguini, de un urs polar, la
party-ul de Crăciun în Aspen, la après-ski party în La Folie Douce, în
tele-scaun, în sauna suedeză, în Jacuzzi, în trenul de noapte şi la discotecă…
În premieră, vă ofer mai jos imagini ale vitrinelor vestitului magazin
londonez.
Iată şi o foarte scurtă istorie… Harry Gordon Selfridge a
fost primul retailer care a folosit vitrinele pentru a spune poveşti folosind
produse care se vând în magazin. Primele vitrine-poveste, la deschiderea
magazinului, pe 15 martie 1909, se bazau pe picturi renascentiste. Crăciunul a
reprezentat un punct cheie al vânzărilor pentru Selfridges din primul său an,
Harry Gordon Selfridge fiind un american din Chicago. El a adus peste Ocean
tradiţiile de Crăciun în stil american, introducându-le în retail-ul britanic.
Câteodată, Selfridges colaborează cu artişti şi designeri
renumiţi pentru decorarea vitrinelor sale, fiind deja celebre cele realizate în
anii trecuţi de fotograful american David La Chappelle, de artistul japonez
Yayoi Kusama, sau de designerul Rick Owens.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu