marți, 29 iulie 2014

Cinecitta World, parc tematic al cinema-ului italian

Iată o veste interesantă pentru cei care vizitează Roma şi împrejurimile capitalei italiene şi sunt pasionaţi de parcurile de distracţii, dar şi de cinema-ul italian. Pe 24 iulie s-a deschis pentru public (zilnic, de la 10:00 la 23:00) Cinecitta World, primul parc tematic din Italia dedicat lumii cinema-ului peninsular. Design-ul îi aparţine lui Dante Ferretti, triplu câştigător al Oscarului (pentru decorurile din Shutter Island - 2010, The Aviator - 2004 şi Gangs of New York - 2002) şi foloseşte backround-ul muzical aparţinând compozitorului Ennio Morricone, şi el deţinător de Oscar.

Cinecitta World este deschis în Castel Romano, lângă Roma, oferă 20 de atracţii, 8 decoruri de filme, 4 teatre pentru show-uri cu rezonanţă pentru cinefili (incluzând, în regim permanent, „Enigma”, aparţinând Filmmaster Events), 4 restaurante tematice şi alte food-areas. Părinţii şi copii se pot bucura împreună de întreaga experienţă a parcului, sau se pot separa urmărind subiectele favorite, o zonă întreagă fiind dedicată copiilor (cu o înălţime de peste un metru).

Investiţia pentru realizarea Cinecitta World a fost de 250 milioane Euro, circa 1.000 de noi locuri de muncă fiind astfel create, şi aparţine IEG-Italian Entertainment Group, având ca acţionari pe Louis Fir, miliardarii Andrea şi Diego Della Valle, Aurelio şi Luigi De Laurentiis şi familia Haggiag, alături de Generali Properties. În 2015 sunt aşteptaţi peste 1.500.000 de vizitatori în Cinecitta World, care vor conduce la o cifră de afaceri de circa 55 milioane Euro.

vineri, 25 iulie 2014

Musafir important pe aeroportul din Frankfurt

În această seară (25 iulie, la 7 pm) un musafir important este aşteptat cu interes pe aeroportul din Frankfurt.
Noul avion Airbus A350-900, cunoscut şi ca Airbus A350 XWB (eXtra Wide Body) va ateriza pentru prima oară la Frankfurt, venind din Canada. În continuarea testelor Airbus cu acest avion nou, care a ajuns deja pe diferite aeroporturi ale lumii pentru a fi probat din punct de vedere operaţional, "vizitatorul" va pleca mâine spre fabrica Airbus din Toulouse, Franţa.
Pentru a marca evenimentul, fanilor aviaţiei care doresc să urmărească aterizarea li se pune la dispoziţie terasa vizitatorilor de la Terminalul 2!
Lufthansa colaborează cu Airbus în cadrul testelor operaţionale de la Frankfurt, pentru a ajusta caracteristicile avionului la standardele Lufthansa. A350-900 va fi livrat transportatorului german începând cu 2016, deschizând o nouă pagină în aviaţia civilă. Fuselajul din materiale composite, întărit cu titan şi aluminiu special, în proporţie de peste 70 %, contribuie la un consum redus de combustibil, la emisii reduse de CO2 şi mai puţin zgomot. Prin primirea a 25 de avioane din noul model (în valoare de 5 miliarde Euro), Lufthansa va face noi paşi în modernizarea flotei sale.
Noul avion consumă în medie doar 2,9 litri de kerosen per pasager, la 100 de kilometri zburaţi. Consumul este cu circa 25 % mai mic decât la modelele actuale. În ceea ce priveşte confortul călătorilor, pe lângă zgomotul redus al motoarelor Rolls-Royce Trent XWB, interiorul este mult mai confortabil datorită designului special.
Ar fi interesant să vedem noul avion şi la Bucureşti, în teste, dar prevăd că îl vom vedea abia "la lucru", în zborurile cu Lufthansa!

miercuri, 23 iulie 2014

Cu ce vom zbura? Avioane de linie, sau cazemate zburătoare?

Recenta doborâre, pe 17 iulie, a cursei Malaysia Airlines care efectua zborul MH17 Amsterdam-Kuala Lumpur, incident în urma căruia 298 de persoane au fost trimise în neant, începe să ridice numeroase întrebări sau să aducă sugestii care ajung până la a pune în discuţie viitorul aviaţiei civile! Faptul că avionul Boeing-777 a fost doborât pe când survola o zonă periculoasă, deasupra unui conflict regional, ridică numeroase alte probleme, aceste zone periculoase fiind numeroase şi greu de ocolit uneori. Dovada cea mai clară este că, ulterior incidentului, un alt avion al Malaysia Airlines, dorind să evite Ucraina, a survolat Siria, stârnind noi controverse. Alegerea culoarelor de zbor „safe” devine o problemă complicată, atâta vreme cât avioanele nu ar mai fi rentabile dacă ar zbura în zig-zag!
Şeful uneia dintre cele mai mari companii aeriene a cerut o întâlnire internaţională a transportatorilor din întreaga lume pentru a cădea de acord asupra unor măsuri de răspuns după doborârea avionului de linie malaezian, inclusiv o potenţială regândire a măsurilor în cazul ameninţărilor generate de conflictele regionale. Tim Clark (în imagine), preşedinte al companiei Emirates din Dubai, cea mai mare companie aeriană a lumii după numărul pasagerilor, a mai adăugat că instituţiile naţionale din statele lumii ar putea decide să fie mai implicate în a oferi transportatorilor informaţii privind securitatea zonelor de survol.
"Comunitatea internaţională aviatică trebuie să răspundă ca o entitate, afirmând ferm că ceea ce s-a întâmplat este categoric inacceptabil şi şocant, şi că nu va tolera să fie ţintă în conflicte regionale care nu au nimic în comun cu avioanele civile", a declarat Clark agenţiei Reuters. El a mai spus că Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni ar putea organiza o conferinţă internaţională pentru a discuta schimbările necesare pentru a contracara instabilitatea regională.
Tim Clark a respins ideea că transportatorii ar trebui să-şi echipeze avioanele cu sisteme anti-rachete, idee lansată încă de când un avion cargo Airbus A300 a fost lovit de un lansator de rachete individual, de umăr, după decolarea sa din Bagdad, în 2003.
Până la urmă, cu ce vom zbura? Cu avioane de linie, sau vom apela la cazemate zburătoare? Primele răspunsuri le vom afla foarte curând, sper!