duminică, 31 martie 2013

Zeci de mii de vizitatori la QIFF

Muzeul de Artă Islamică din Doha a primit în acest weekend (28-31 martie) zeci de mii de vizitatori care au vrut să fie prezenţi la cea de-a patra ediţie a Qatar International Food Festival (QIFF). Pentru prima oară Qatar Tourism Authority (QTA) şi Qatar Airways au fost parteneri pentru cele patru zile ale festivalului culinar, care a prezentat o varietate de delicii culinare de 5 stele din Doha, pe lângă multe alte atracţii şi zone de entertainment pentru familii.
Desfăşurat pe peluzele parcului Muzeului de Artă Islamică din Doha, festivalul a fost unul cu intrare liberă şi cu vouchere pentru mâncare şi băutură vândute la intrare. Numai seara de deschidere a adus peste 18.000 de curioşi, QIFF ajungând unul dintre cele mai aşteptate evenimente anuale din Doha.
Printre “specialităţi” s-a numărat Dining in the Sky, cu meniuri gourmet servite la 40 de metri înălţime de la sol… sau Barbeque Donut and Tea pe mare. Cei care au dorit sfaturi culinare de la experţi au avut parte de demonstraţiile vestiţilor cheful Michelin Vineet Bhatia şi renumitul Ramzi Choueiri, cărora li s-au alăturat Valentin Krapf, David Okuda şi Colin Binmore în teatrul culinary Qatar Airways.
Zona copiilor a găzduit numeroase activităţi fizice destinate celor mici pentru a se distra şi pentru a căpăta… poftă de mâncare!
Noi, pe-aici, suntem în plin post!

joi, 28 martie 2013

Comanzi inteligent şi rapid cu Oliviera


• Oliviera - prima platformă mobile pentru cei cu gusturi 
Oliviera este prima platformă mobile de food delivery din România, o aplicaţie care revoluţionează livrarea la domiciliu. Restaurante de renume din Bucureşti, lanţuri de livrare de mâncare la domiciliu cu mai bine de zece ani de experienţă, restaurante cu specific culinar tradiţional, toate îşi reunesc ofertele în cadrul aplicaţiei. Primii parteneri Oliviera sunt nume de top: Jerry's Pizza, Wu Xing, Pizzicato, El Torito, Karishma şi edulce.ro.
Descărcarea este gratuită, iar aplicaţia poate fi instalată simplu şi rapid atât pe telefoanele şi tabletele cu iOS cât şi pe cele care rulează pe Android.
Oliviera oferă cea mai simplă, comodă şi modernă modalitate de a comanda. Dintr-un singur cont poţi lansa comenzi pentru orice restaurant partener, iar adresele de livrare sunt memorate şi nu trebuie introduse de fiecare dată. În plus, utilizatorii au ocazia de a repeta orice comandă anterioară prin simpla vizualizare a istoricului. Meniurile preferate pot fi introduse la categoria Favorite care permite comanda rapidă printr-un singur click.
"În urmă cu un an am lansat prima aplicaţie de comenzi pe telefon pentru un restaurant din Bucureşti. Primul contact dintre zona de mobile şi piaţa de food delivery a fost unul pozitiv şi cu potenţial. Au urmat alte aplicaţii pentru câteva restaurante din segmente diferite, astfel că, după aproape un an, am centralizat experienţa dobândită şi serviciile oferite în prima platformă de food delivery din România. Oliviera este dezvoltată pentru piaţa autohtonă, de către o companie cu istoric şi tradiţie în produse inovatoare, răspunde specificului utilizatorului român şi are mobilitatea şi disponibilitatea necesare pentru o dezvoltare complexă", mi-a spus Florin Ionescu, coordonator Oliviera şi Busines Development Manager Ascend NetSolutions. El a adăugat că expansiunea platformei mobile va continua, iar în scurt timp vor fi disponibile ofertele altor restaurante partenere.

Aplicaţia este construită astfel încât să pună la dispoziţia utilizatorilor toate avantajele zonei mobile: vizualizarea restaurantelor în funcţie de proximitate, ordine alfabetică sau în funcţie de specific, informaţii actualizate despre disponibilitatea de livrare şi promoţiile existente, navigare rapidă, coş de produse. Confirmarea este primită instant, prin Push Notifications, când comanda intră în producţie, iar utilizatorul este informat şi despre timpul de livrare real. În plus, pentru clienţii fideli ai aplicaţiei nu mai este necesar interviul telefonic - restaurantul nu îi mai contactează pentru confirmare, ci preia automat comanda.
Pentru majoritatea restaurantelor partenere, livrarea se face exclusiv pe Bucureşti, dar există oferte active şi disponibile şi pentru Piteşti şi Ploieşti.
Oliviera se poate descărca gratuit de la următoarele link-uri:
http://www.oliviera.ro/ios - Descarcă gratuit din App Store
http://www.oliviera.ro/and - Descarcă gratuit din Google Play

miercuri, 27 martie 2013

Dacă e duminică, e Bulgaria!

A fost duminică... şi am fost până la Cetatea Tsarevets de la Veliko Târnovo, la invitaţia prietenilor mei Elena şi George de la Zahir Travel. Agenţia lor de turism s-a specializat în aceste excursii culturale de 1-2 zile în Bulgaria (şi nu numai), pe trasee care nu te obosesc, dar în mod cert îţi aduc bucuria unor locuri noi, pline de spiritualitate şi istorie... chiar şi românească.
Bulgaria oferă o combinaţie unică de natură frumoasă, istorie milenară, datini şi folclor, şi atrage tot mai mulţi turişti, printre care şi români. Traseul de o zi propus de Zahir Travel a fost simplu: Bucureşti – Giurgiu – Ruse – Veliko Tarnovo şi retur, dar practic mi-am terminat de băut cafeaua în timpul turului pietonal pentru vizitarea centrului istoric din Ruse (cu aproape 200 de clădiri şi monumente din patrimoniul arhitectural). Am avut timp apoi să descopăr legenda bisericii îngropate Sfânta Treime din centrul oraşului, dar şi să aprind o lumânare în timpul slujbei. Trebuie să recunosc, ieşirea din biserică a fost cea mai plăcută pentru mine, nu pentru că m-aş fi grăbit ci pentru că pe peretele de deasupra ieşirii trona icoana îngerului meu, Arganghelul Gabriel, urându-mi drum bun!
Iar la drum, iar un popas, la mănăstirea din stâncă Basarabov, locul unde au fost găsite moaştele Sf. Dimitrie Basarabov - Sfântul Dimitrie cel Nou, patronul spiritual al Bucureştiului! Este singura mănăstire din stâncă din Bulgaria locuită de călugări şi întreţinută pentru turişti şi credincioşi, iar cele 48 de trepte pe care le urci până la bisericuţa săpată în roca calcaroasă te purifică şi îţi oferă o linişte sufletească specială.
Continuând apoi drumul pe urmele vechilor vlahi am ajuns la Veliko Târnovo, fosta capitală a celui de-al doilea ţarat bulgar (1187 - 1393). Veliko Târnovo impresionează cu aşezarea sa pe dealuri, în jurul cetăţii medievale, cu povestea celor patru regi Asan, sau cu aroma trandafirilor.
Asan a fost conducător de oşti aromân şi este fondatorul dinastiei Asăneştilor. Împreună cu fratele său, Petru, recunoscut rege de papa de la Roma, a fondat Regatul Vlaho-Bulgar (sec. XII, al Doilea Ţarat Bulgar). În urma victoriilor contra împăraţilor Bizanţului, cu ajutor primit din partea românilor de la nordul Dunării, cei doi fraţi cer recunoaşterea ca împăraţi. Sunt ucişi mişeleşte amândoi şi vine pe tron fratele lor, Ioniţă cel Frumos (rămas în legendele populare cu numele Caloian). După Ioniţă au urmat nepotul acestuia, Borilă, apoi Ioan Asan II (1218–1241), fiul fondatorului dinastiei, care a extins graniţele regatului. În 1258 dinastia se stinge şi regatul revine bulgarilor, iar aromânii (vlahii) sunt consideraţi o minoritate tolerată nefiind recunoscuţi ca români.
Oraşul medieval Veliko Târnovo este dominat de cetatea Tsarevets, cu palatul ţarului şi Catedrala Patriarhială (pentru timp de aproape 300 de ani) Înălţarea Domnului, un loc plin de legende şi cu o pictură interioară unică, dar în care acum nu se săvârşesc slujbe religioase. Dar merită atenţie şi centrul vechi cu biserici medievale, ateliere meşteşugăreşti, magazine de suveniruri, cristale, antichităţi, dar şi renumitele cosmetice cu aromă de trandafiri.
Am avut şi o mică bucurie colindând magazinele urbei. Cândva, de mult, prin clasa a şasea am mers cu şcoala în prima excursie în străinătate, o zi la Ruse în Bulgaria. Atunci, din puţinii bani care ni s-au schimbat oficial, am cumpărat câteva mărunţişuri, dar şi o mitralieră din plastic, de care am fost foarte mândru... până s-a stricat! Nu o să vă vină să credeţi, dar într-unul dintre magazinele din Veliko Târnovo am găsit o mitralieră aproape identică! Spre deosebire de acum mulţi ani, nu am cumpărat-o!
Preţul excursiei organizate aproape în fiecare duminică de Zahir Travel este unul corect în care te bucuri de un drum comod cu autocarul şi ghizi cu adevărat competenţi, de la care afli în mod cert mult mai multe amănunte. Despre programe, pe www. zahirtravel.ro sau solicitate la office@zahirtravel.ro.

marți, 26 martie 2013

De ce este Tripadvisor util călătorilor?

Tripadvisor rămâne o bază de date largă şi dacă înveţi să o foloseşti te ajută, când călătoreşti, să economiseşti bani şi uneori să eviţi disconfortul.
Media Mosaic a publicat info-grafic-ul “A Traveler’s Resource for Tripadvisor”, care trece în revistă website-ul www.Tripadvisor.com descriind variatele sale posibilităţi în planificarea unei călătorii.
Fiecare turist trece prin trei faze:
1) strângerea informaţiilor
2) evaluarea informaţiilor
3) decizia de cumpărare
Tripadvisor poate fi folosit de user pentru fiecare dintre cele trei faze. Iată însă info-grafic-ul!

sâmbătă, 23 martie 2013

Statuia Libertăţii se redeschide pe 4 iulie

Deja este oficial, Statuia Libertăţii se redeschide pentru vizitare pe 4 iulie, la peste nouă luni după lovitura primită de la uraganul Sandy. Liberty Island este pe cale de a se redeschide de ziua Americii, având o staţie de andocare nouă, o infrastructura energetică îmbunătăţită şi toate celelalte facilităţi pentru public reparate.
4 iulie este întradevăr o zi perfectă pentru a redeschide un simbol al libertăţii Americii. Dar redeschiderea Lady Liberty pentru sezonul turistic de vară nu are numai o importanţă simbolică, fiind chiar o binefacere pentru economia oraşului New York. Statuia nu a fost practic vătămată de uragan atunci când acesta a lovit, la sfârşitul lunii octombrie, dar deteriorările serioase ale restului insulei au dus la decizia închiderii ei pentru vizitatori. Practic, 75 % din Liberty Island a fost sub ape, iar aproape întreaga infrastructură a insulei a fost distrusă de apele oceanului care au depăşit 2 metri în multe zone ale celor 5 hectare ale insulei.
Mulţi americani aşteptau o redeschidere mai rapidă, deoarece fiecare zi costă New York, prin veniturile neîncasate din turism şi pentru locurile de muncă ale celor care lucrau pe Liberty Island şi vecina Ellis Island. Dar Congresul american a avut nevoie de 91 zile, după ce super-furtuna a lovit, pentru a vota un pachet de sprijin în valoare de 50,5 miliarde dolari. Aproape 60 de milioane USD vor merge la repararea parcurilor naţionale ale ţării, inclusiv în Liberty Island.
Reconstruirea facilităţilor distruse vizează viitorul, astfel încât următoarea furtună să nu mai aibă acelaşi impact devastator.
Nu există încă o dată stabilită pentru redeschiderea vecinei Ellis Island, care a suferit daune mult mai mari.

vineri, 22 martie 2013

Grecia de nord la TTR 2013

Un expozant interesant la Târgul Internaţional de turism al României, în condiţiile în care Grecia nu a avut un stand naţional, a fost regiunea Macedoniei de est şi a Traciei, care a participat cu success la TTR 2013, după cum am aflat de la oficialii acestei regiuni importante a Greciei.
În timpul participarii la TTR, directorul de dezvoltare al regiunii Macedoniei de est şi a Traciei, în acelaşi timp şi subprefect, George Geromarkos, a organizat şi o conferinţă de presă, la aceasta fiind prezent şi ministrul turismului din Macedonia şi Tracia, Theodorus Karaoglou. Cei doi au apreciat interesul tour-operatorilor români pentru regiunea Macedoniei de est şi a Traciei, ca de altfel şi interesul reprezentanţilor din domeniul turismului românesc. Pe întreaga perioadă a târgului, George Geromarkos a avut contacte şi convorbiri cu reprezentanţii ambasadei Greciei şi cu reprezentanţii agenţiilor de turism care au vizitat standul Ministerului Macedoniei şi Traciei. Din partea regiunii, pentru marketingul diverselor zone, la standul de la TTR a avut loc o tragere la sorţi ce a vizat câştigarea unor scurte sejururi pentru turiştii norocoşi. Astfel turistii vor intra în contact cu destinaţiile din regiunea Macedoniei de est şi a Traciei şi cu ospitalitatea profesioniştilor din domeniul turismului din zonă.
Regiunea Macedoniei de est şi a Traciei continuă cu optimism programul de promovare turistică al carui scop principal este întărirea colaborarii şi atragerea unui număr cât mai mare de turişti din România. În cadrul conferinţei de presă s-a reamintit că regiunea Macedoniei de est şi a Traciei este cea mai apropiată zonă a Greciei de România, şi zona cu cele mai multe legături istorice dintre cele două ţări! Din secolul 7 î.Ch. până în prezent în România există o populaţie de greci care îşi păstrează tradiţiile, fiind mândri de istoria lor.
În criza puternică ce afectează încă Grecia se arată primăvara la propriu, pentru că apropiindu-se vara grecii sunt din nou conştienţi de potenţialul lor turistic. În aceeaşi direcţie se îndreaptă şi zona Macedoniei de est şi a Traciei, care încearcă să atragă cât mai mulţi turişti.
Regiunea cuprinde judeţele Kavala, Xanthi, Drama, Evros şi Rodopi şi două insule fascinante. Thasos şi Samotraki. Zona are importante monumente istorice, cu arhitectură interesantă, dar şi peisaje naturale superbe, toate combinate cu tradiţii şi obiceiuri locale foarte importante pentru turişti.
Zona este considerată paradisul nordului mării Egee, cu insulele Thasos cea cosmopolită şi Samothace, două insule cu istorie şi natură bogate, insule cu peisaje naturale care combină marea şi muntele, istoria şi traditia, care sunt un adevărat paradis ecologic şi sunt baza activităţilor turistice alternative.
Dar în zonă este şi oraşul Kavala, cu peninsula Sf. Maria, oraşul anticilor Filipous, cu teatrul antic, cu băile cu nisip de la Crinides, cu muntele Pagheon cu satele sale tradiţionale, cu mănăstirile şi cu delta râului Nestos. Sau Drama, cu apele de la Sf. Barbara, pădurea de la Elatia, peştera de la Maara... Xanthi, locul de naştere al lui Democritus, cu portul Porta Lagos, lacul Vistonida şi Biserica Sf. Nicolae, satele unde locuieşte minoritatea Pomachilor, cascada lui Livaditis şi faimoasa pădure Haidu.
În judetul Rodopi există Monisinoupoli, iar în judetul Evros puteti pădurea ecoprotejată Dadia, delta râului Evros, zona antică din Mesimbria, una dintre cele mai vechi biserici - Sf. Maria la Feres, şi oraşul bizantin Didimotiho, Oraşul mătăsii - Soufli şi Doxipara cu zona ei antică. Doar vizitând această zonă puteţi simţi magia greacă, cu nenumăratele plaje, de la Strimonas până la Evros.
La începutul verii, în perioada 21-23 iunie, în Kavala va avea loc al treilea concurs Kavala AirSea Show cu aviatori acrobaţi, paraşutişti, concerte şi multe alte activităţi, la care s-ar putea să întâlniţi şi surprize, membri ai Aeroclubului României.
Prin Bulgaria, unde drumurile se îmbunătăţesc pe zi ce trece, din România putem ajungă în Macedonia grecească în doar câteva ore! Drum bun!

joi, 21 martie 2013

Trei zile de artă activă în centrul Bucureştiului

Spring Art Salon, Bucharest 2013

29-31 martie
Unde: Van Gogh Grand Cafe, Tempo Hotel, Trianon Hotel, BRUNO - wine bar, Galeria Horaţiu Mălăele
Deschis: 10:00 – 18:00


Comunitatea de artă ne invită la Spring Art Salon, manifest de artă activă şi itinerantă desfăşurat în Bucureşti. Timp de trei zile, 29 - 31 martie, 30 de artişti ai comunităţii de artă expun în diferite locaţii centrale din Bucureşti.
În circuitul Spring Art Salon s-au alăturat: Van Gogh Grand Cafe, Hotel Tempo, Hotel Trianon, BRUNO – wine bar, Galeria Horaţiu Mălăele.
Creat în jurul conceptului de artă activă, Spring Art Salon se adresează atât artiştilor care au posibilitatea să interacţioneze cu un public diferit de cel al galeriilor de artă, cât şi publicului, care va întâlni arta în locurile pe care le frecventează. Pe parcursul celor trei zile vor fi expuse un numar mare de lucrări, diferite ca tehnici şi stiluri artistice. Diversitatea lucrărilor alese în cadrul expoziţiilor contribuie la revoluţionarea spaţiilor convenţionale din Bucureşti şi transformarea lor în spaţii gazdă de întâmpinare a spectacolului artistic.
Evenimentele din cadrul expoziţiilor au ca punct central de întâlnire locuri active de dialog cu publicul. Tocmai de aceea Spring Art Salon este un proiect de durată prin care comunitatea de artă îşi propune să creeze şi să transforme cât mai multe locaţii din Bucureşti în expoziţii deschise publicului larg.

miercuri, 20 martie 2013

Aegean Airlines sprijină turismul grecesc


• 158 de rute internaţionale de la 8 baze operaţionale din Grecia şi Cipru


Aegean Airlines, membru al Star Alliance şi pilon important al turismului şi economiei greceşti, a lansat noul program de zbor pentru 2013, program care adaugă 29 de rute internaţionale, de pe 12 aeroporturi, 8 dintre acestea funcţionând ca baze operaţionale ale companiei.
Noile rute Aegean au fost anunţate de managementul companiei pe 19 martie, într-o conferinţă de presă organizată la Heraklion, Creta, în prezenţa ministrului turismului, Olga Kefalogianni (în imagine alături de Theodore Vassilakis, preşedintele Aegean). Cele 8 baze de la care se fac zboruri internaţionale sunt: Atena, Salonic, Heraklion, Rodos, Corfu, Kos, Kalamata şi Larnaca. Kos şi Kalamata s-au adăugat în 2013, iar Heraklion şi Rodos au un număr sporit de aeronave. Dar zboruri internaţionale se vor desfăşura şi din Chania, Alexandropolis, Zakyntos şi Skiatos. 130 dintre rutele cu zboruri internaţionale regulate sau cu chartere, din totalul de 158, sunt operate pe airoporturi regionale, într-un efort făcut de Aegean pentru a sprijini zonele turistice ale Greciei.
Aşa cum se anunţase anterior, Aegean îşi întăreşte reţeaua internaţională care se ramifică din Atena, utilizând avioanele disponibilizate prin reducerea zborurilor interne datorită scăderii drastice a cererii. Reţeaua zborurilor Aegean pentru 2013 include cinci noi ţări - Ucraina, Elveţia, Polonia, Suedia şi Azerbaijan, şi 10 noi destinaţii internaţionale - Geneva, Manchester, Lyon, Stockholm, Kiev, Baku, Berlin, Nuremberg, Hanovra, Varşovia.
Din Heraklion, care a găzduit conferinţa de presă, compania are în 2013 un total de 33 destinaţii internaţionale directe în 12 ţări, operând cinci aeronave Airbus A320. Rutele noi sunt către St. Petersburg, Düsseldorf, Frankfurt, Tel Aviv şi Kiev, crescându-se semnificativ frecvenţa şi capacitatea de zbor către Rusia şi Germania.
La Heraklion, vicepreşedintele Aegean, Eftichios Vassilakis, a declarat: "Ne preocupă în continuare finalizarea achiziţiei Olympic Air, după primirea avizului comisiei pentru competiţie, pentru a continua dezvoltarea. Sprijinim destinaţiile tradiţionale ale turismului grecesc, iar prezentarea noului nostru program aici, în Heraklion, este un gest simbolic deoarece Creta este pilonul principal al turismului grecesc. Este momentul pentru o reunire a tuturor forţelor - statul, instituţiile şi oamenii de afaceri, pentru o strategie comună care să readucă creşterea economică."

sâmbătă, 16 martie 2013

Călător în Ţara Verde

Dintre toate poveştile copilăriei mele, cele cu împăraţi, întotdeauna le-am preferat pe cele care începeau în Ţara Împăratului Verde. Poate şi pentru că primii 5-6 ani ai copilăriei mi i-am petrecut aproape de centrul unui oraş industrial, Ploieştiul, unde bunicul avea două ronduleţe de flori şi vreo 8 metri pătraţi de ”verde” pe care îi folosea la maxim – legume, viţă, doi pomi fructiferi… Îmi închipuiam Ţara Împăratului Verde ca o ţară plină cu dealuri verzi, cu mulţi pomi fructiferi şi păduri, chiar şi cu oameni verzi şi foarte veseli… Ceva mai târziu am aflat că astfel de ”ţări” există, dealuri verzi, cu pomi fructiferi şi păduri există şi în multe regiuni ale României, dar o ţară adevărată, pe harta lumii, în care până şi oamenii poartă multe haine sau accesorii verzi şi sunt într-adevăr foarte veseli este Irlanda, deşi republică fără împărat!
Acum ar fi fost un bun prilej să vă destăinui câteva impresii de călătorie prin Irlanda, dar, în mod ciudat, până acum nu am ajuns pe acele plaiuri verzi. Am întâlnit însă destui irlandezi prin Bucureşti, prin România, dar şi prin alte colţuri ale lumii. Cu adevărat sunt oameni verzi şi foarte veseli!
Probabil că una dintre cele mai bune perioade să vizitezi Irlanda este în jurul sărbătorii Sfântului Patrick (17 martie). Atunci natura dă startul renaşterii în această insulă alintată de vânturile şi valurile Atlanticului, iar oamenii prind şi ei viaţă sărbătorind ziua tuturor irlandezilor.
Acum însă aş mai amâna vizita în Irlanda, pentru că de Saint Patrick’s Day Bucureştiul tinde să devină a doua capitală europeană a irlandezilor. Ambasada acestei ţări a ştiut întotdeauna să marcheze ziua naţională, şi a făcut-o mereu cu veselie, aducând în Bucureşti fie o trupă de dansatori tradiţionali, fie o formaţie muzicală, fie ambele… Acum zece ani când încercam să prezint în reviste programul de Saint Patrick’s Day, întotdeauna primeam răspuns de la ambasadă. Nu erau multe evenimente, dar în fiecare an era ceva şi era organizat din vreme.
Anul ăsta însă… nu sunt singurul care sunt depăşit de suma evenimentelor cu specific irlandez organizate în România. Pentru a marca preşedinţia irlandeză a Consiliului Uniunii Europene, ambasada Irlandei în România, în parteneriat cu ArCub şi asociaţia Ireland Romania Network au organizat la Bucureşti un întreg festival dedicat Sfântului Patrick, cel mai mare organizat vreodată în Romania. Ziua naţională a Irlandei aduce bucureştenilor muzică şi dansuri Irlandeze, baluri şi recepţii oficiale, dar şi cea mai mare paradă cu care alegorice din Europa Continentală dedicată Sfântului Patrick, paradă cu 10 camioane decorate în culorile Irlandei, acompaniate de cântăreţi irlandezi, toboşari şi cimpoieri, străbătând o Calea Victoriei închisă circulaţiei!
Parada pleacă din Piaţa George Enescu, pe 17 martie, la 15:30, parcurge Calea Victoriei şi se opreşte pe Lipscani. Carele alegorice vor purta mesajul „Happy Saint Patrick’s Day, Romania!”, fiind decorate de studenţii Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti şi de membri ai Teatrului de Artă Bucureşti. Cunoscutul Grigore Leşe conduce, în fruntea paradei, un grup de 20 de cimpoieri din Vaslui, Iaşi, Prahova, Munţii Apuseni, Ţara Vrancei şi Bucureşti. Parada va fi urmată de o reuniune a cimpoierilor unde se va discuta înfiinţarea Ligii Naţionale a Cimpoierilor din România, o ligă ce îşi propune să sprijine cultura şi tradiţia cimpoiului, instrument străvechi, care semnifică şi conexiunea pastorală comună dintre România şi Irlanda.
„Mesajul pe care vrem să-l transmitem anul acesta prin parada dedicată Sfântului Patrick este ”Think green, wear green”, şi facem un apel către toţi cei care iubesc primăvara, natura, frumuseţea şi omenia, către toţi cei care cred că a fi împreună şi a proteja natura este important, să se alăture aceastei sărbători, să gândească verde şi să poarte verde. Invitaţia de a participa la parada de Saint Patrick’s Day este deschisă tuturor. Oricine se poate alătura acestei călătorii cântând, jonglând, dansând sau doar purtând ceva verde şi distrându-se pe drumul plin de muzică şi culoare al paradei”, îmi spunea John Long, preşedintele Asociaţiei Ireland Romania Network.
Celebrarea Sfântului Patrick continuă cu un concert în aer liber, organizat de ambasada Irlandei şi Primăria Municipiului Bucureşti prin ArCub, ce se va desfăşura în centrul istoric începând cu ora 17:00. Aici bucureştenii se vor bucura atât de artiştii români prezenţi, cât şi de cei irlandezi. Vor urca pe scenă: Antonia, Vunk, U2 Zen Garden, Vyvienne Long, Aoife Dermody, Córas, Blackbeers, DJ Kormak, The DaDa şi The Mojo Band. În cadrul aceluiaşi spectacol trupa de dansatori The Irish Way îşi vor demonstra măiestria pe ritmurile muzicii tradiţionale irlandeze. Concertul este moderat de Răzvan şi Dani, iar seara se va încheia cu un spectaculos joc de lumini ce va anima străzile Centrului Vechi al Bucureştiului.
Festivalul este sponsorizat de Culture Ireland, FCS Global, Guinness, Jameson, Kerry Romania, Orange Romania, Raiffeisen Bank, Roşia Montana Gold Corporation, Benclinov & Associates, PBD Associates Inc., Aston Eco Management, Athénée Palace Hilton Bucharest, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Ibis Hotel, Apart Homes, Blue Air, Oscars Pub, Mojo Music Club, Blackbeers, Diamond Consulting 2000, Absolute Communication, BDR Associates, Unirea Shopping Centre şiIrish Green (m-a rugat John Long să specific...).

Irlanda nu a fost prezentă cu stand naţional la Târgul de Turism al României, care tocmai se încheie. Dar călătorii din întreaga lume au şansa în acest weekend să vadă verde, mult verde... Pentru prima dată Piramidele din Gizeh şi Sfinxul din Egipt sunt luminate în verde cu ocazia St. Patrick’s Day. La fel este Statuia lui Iisus din Rio de Janeiro, inscripţia “Welcome” din Las Vegas şi Mica Sirenă din Copenhaga, dar şi cascada Niagara.

Acestea se alătură unei liste ce creşte anual datorită eforturilor Tourism Ireland, pe 17 martie multe clădiri reprezentative din lume - Opera din Sydney, Empire State Building din New York, Turnul din Pisa, Palatul Princiar din Monaco, London Eye sau Burj Al Arab din Dubai sărbătorind Ziua Sfântului Patrick luminate în verde. Se pare că Tourism Ireland a invitat anul acesta şi Buckingham Palace să ia parte la acest festival de lumini, dar regina a refuzat! Nu a refuzat însă primarul Sorin Oprescu şi Casa Poporului s-a alăturat prestigioasei liste, fiind luminată trei zile în verde, până pe 17 martie.

Iată că Ţara Împăratului Verde, deocamdată a venit ea mai aproape de mine, până voi ajunge eu la ea... 

marți, 12 martie 2013

Punctualitate austriacă!

• Peste 99.3% dintre toate zborurile Austrian din 2012 s-au desfăşurat conform planificării
• Punctualitatea la sosiri a crescut cu 1,7 % pe întreg anul


În această lume nebună-nebună în care trăim zborurile cu avionul ne dau uneori bătăi de cap. Dacă ar fi după mine, fiecare zbor ar trebui să întârzie puţin la plecare, astfel încât să îl prindă şi întârziaţii, şi să ajungă mai devreme la destinaţie, mai ales dacă am de prins o legătură. Aproape imposibil, nu? Atunci, “măcar“ să se ţină de program… cu o punctualitate germană!
Iată peste ce am dat “întâmplător“… Austrian Airlines a înregistrat statistici excelente în 2012 privind punctualitatea! Grupul a primit note de top în toate clasamentele AEA (Association of European Airlines) privind companiile aviatice, depăşind alte linii aeriene cunoscute.
Austrian Airlines este unul dintre cei mai punctuali operatori europeni de zboruri pe distanţe lungi. Punctualitatea sa la sosiri în 2012 a ajuns la 88,4 %, în creştere cu 1,7 procente faţă de 2011, şi s-a situate mult peste media europeană de 82,3 %. Rata de încredere faţă de zborurile Austrian Airlines este la fel de importantă pentru companie, cu 99,3 % dintre zboruri defăşurate conform planificării în 2012, şi aceasta cu o creştere anuală.
Aceste cifre oferă şi în continuare garanţia că pasagerii care aleg Austrian Airlines se pot aştepta la punctualitate în ceea ce priveşte sosirea lor la destinaţie. Pe mine m-au convins!

duminică, 10 martie 2013

ITB Berlin 2013: Ziua 3, noi printre ei...


Ţin să repet, nu sunt la ITB Berlin, deşi doream să ajung, dar asta nu mă împiedică să vă ofer câteva ştiri zilnic, pentru că oricum informaţiile care vin de acolo sunt rarefiate când vine vorba despre prezenţa românească, fiind de fapt aproape o regulă la marile reuniuni internaţionale!
De ce repet? Pentru că deşi am fost foarte clar încă de la prima postare, am primit câteva întrebări concrete, la care din păcate nu pot să răspund. Una dintre ele este legată de o "ştire" oferită de corespondentul RFI la Berlin, William Totok. Căutând domnia sa o ştire negativă, a găsit: <<Deşi materialul publicitar oferit vizitatorilor s-a îmbunătăţit, continuă să existe lacune majore. Mai ales în ceea ce priveşte traducerile unor broşuri şi pliante în limba germană. Aceste materiale creează uneori impresia că turismul românesc e incompatibil cu gramatica germană. Astfel, broşura intitulată "Rumänien–entdecke den Garten der Karpathen" ("România-descoperă grădina Carpaţilor"), editată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, ar trebui subintitulată: "descoperă greşelile de gramatică". Aproape că nu există o propoziţie corectă în această broşură, care ar trebui să fie o oglindă de atractivitate din toate punctele de vedere. Realizatorii traducerii încă n-au aflat că în germană numele munţilor Carpaţi (Karpaten) nu se mai scrie cu "th", ca pe vremea lui Goethe, ci simplu, cu un "t".>> La o asemenea greşeală "majoră" descoperită mă aşteptam sincer şi la o poză sau scanare a broşurii "incriminate" postată lângă text. Nu este. Sincer, am căutat eu răspunsul şi încă nu l-am găsit. În varianta electronică este vorba de Karpaten, dar recunosc că se poate "greşi" în serie până la tipar, deşi nu e plauzibil! Vom afla curând răspunsul.
Nu iau apărarea nimănui, dar haideţi să nu pierdem timpul (preţios, pentru mai toţi) căutând prostioare... prin standurile din "plexic" ale firmelor româneşti de turism care au ajuns în capitala Germaniei. Plexic = exprimare ce aparţine, de ani buni, oficialilor din turismul nostru care întocmesc caietele de sarcini, dar n-au omologat încă termenul la Academia Română, secţia lingvistică! Prezenţa românească la ITB Berlin 2013 are însă greşeli majore, conceptuale!
Radu Ioan Zaharie
Da, dacă a fost Ziua 3 la ITB Berlin 2013, a fost şi prima prezenţă românească notabilă, adică menţionată în programele oficiale ale ITB. Radu Ioan Zaharie, director şi ghid de circuite al agenţiei de turism turoperatoare Inter Pares, din Sibiu, a fost printre cei trei participanţi la discuţia publică IT'S THE TOUR GUIDE, STUPID! – INTERCULTURAL TOUR GUIDE QUALIFICATION, BRIDGING THE CULTURAL GAP, moderată de: Dr. Dietmar Quist, membru al board-ului Institutului German pentru Turism and Dezvoltare. Îl felicit, fără să îl cunosc direct, pe Radu Zaharie, pentru că a umplut o filă aproape albă a prezenţei româneşti active, la ITB 2013.
Aproape albă, pentru că a mai fost un element care a adus România pe traseu... Pe traseul Dunării! Într-un efort comun, pornit de sârbi, al celor 8 ţări prin care trece Dunărea, la ITB s-a dorit exprimarea diversităţii culturale, a tradiţiilor şi a aspectelor culinare specifice acestor ţări, şi s-au organizat pentru doritori tururi ale standurilor Germaniei, Austriei, Ungariei, ale oraşului şi regiunii Bratislava din Slovacia, ale Serbiei, României, Bulgariei şi Moldovei. Participanţii la tururi au fost anunţaţi că vor primi în aceste standuri informaţii despre programele specifice fiecărei ţări, în ceea ce priveşte Dunărea. Nu ştim ce s-a întâmplat la standul românesc, dar ai noştri erau pregătiţi cel puţin cu un loc de vizionare al unor filme, probabil cu Delta Dunării.
Azi sunt darnic cu laudele, pentru că printre cele 50 de firme româneşti, s-a strecurat una care chiar prezintă un produs naţional aproape unic. Excepţia este firma Bran din Satu Mare, care a dus la Berlin ţuică, promovând astfel un produs tradiţional!
Cam atât pentru moment.

vineri, 8 martie 2013

ITB ziua 2 la ei, la noi ziua 0!

După cum vă spuneam NU sunt la ITB Berlin deşi mi-aş fi dorit! Asta nu mă împiedică să vă destăinui câte ceva din ceea ce se întâmplă pe acolo, pe la una dintre cele mai mari reuniuni din lume în domeniul turismului. Am cum să fac asta pentru că am destui prieteni aflaţi acum în Berlin. Marea majoritate colegi de breaslă din alte ţări... Pentru că sursele româneşti lipsesc cu desăvârşire! Într-o eră a Internetului, telefonului mobil... românii de la Berlin au amuţit. Doamna ministru a plecat şi ea să "conducă" o delegaţie şi a pierdut legătura cu noi...
Singurul care mişcă ceva, ceva este Răzvan Pascu. El a transmis 2-3 poze cu standul românesc (pe care nu-mi permit să le repostez fără încuviinţare) şi câteva vorbe despre o petrecere cu muzică şi gustări, ca şi despre produsele unor artizani inexistenţi la stand. Îl înţeleg că nu prea are timp de standul românesc... În definitiv alte standuri sunt mult mai "active", alte ţări au numeroase acţiuni pentru a se pune în valoare - conferinţe de presă, lansări de concepte ori de produse... noi încă nu am ajuns la nivelul acela... De asta şi titram ... la noi ziua 0! Hai, treacă de la mine, 0,5! Anul acesta la Berlin oricum nu ajungem la Ziua 1! Nu vreau să complic existenţa nimănui, dar Indonezia de exemplu nu s-a mulţumit cu statutul de ţară parteneră pasivă, lista de evenimente pe care le-a organizat se întinde cam pe 3 file de text!
Mai rău este nu numai că aşteptăm să ne vină unii pe la stand, apoi mai mulţi prin ţară, dar nu reuşim nici să comunicăm - cu jurnaliştii străini, cu statisticienii europeni... Ca exemplu, s-au dat publicităţii nişte rapoarte, unele preliminare, privind turismul în 2012. În zona Europei de Est sunt date din Ungaria, Slovenia, Croaţia, Letonia şi Lituania, dar România iarăşi nu există!
Gabriela Berechet îmi spunea că la standul nostru e linişte şi pace, iar la Ungaria miroase şi se stă la coadă pentru Kurtos colaci! Am uitat s-o întreb dacă nu s-a întâlnit şi cu reprezentanţii agenţiilor noastre pe la coadă!
Încă o informaţie, deocamdată. Consiliul Judeţean Harghita şi Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est Piatra Neamţ au standuri separate, în alt pavilion - 1.2! Acolo sunt vecini cu Kosovo! Sper că pe banii lor, nu tot pe ai ministerului!? 

miercuri, 6 martie 2013

ITB Berlin 2013 adună crema turismului mondial



• 6.500 miliarde USD şi 260 milioane de locuri de muncă
Organizaţia globală a turismului, WTTC, estimează impactul mondial al turismului la 6.500 miliarde USD contribuţie la economia globală şi 260 milioane de locuri de muncă generate, sau 1/12 din joburile de pe planetă, iar cifrele nu sunt contestate de nimeni. De fapt, liderii G20 au recunoscut la reuniunea de anul trecut importanţa turismului - creator de locuri de muncă, creştere şi revenire economică!
Nu, nu sunt la ITB Berlin, deşi doream să ajung, dar asta nu mă împiedică să vă ofer câteva ştiri zilnic, pentru că oricum informaţiile care vin de acolo sunt rarefiate când vine vorba despre prezenţa românească. Asta a devenit de fapt aproape o regulă la marile reuniuni internaţionale! 
Anul acesta la ITB Berlin, prezenţa cancelarului german Angela Merkel şi a preşedintelui Indoneziei, Susilo Bambang Yudhoyono, la ceremonia de deschidere, confirmă importanţa dată acestui sector şi importanţa ITB Berlin în calitatea sa de far călăuzitor al industriei. Iar ţara partneră a ITB Berlin în acest an, Indonezia, se află în top din multe puncte de vedere în ceea ce priveşte marketingul inovativ. Cu peste 11.000 de expozanţi din 190 de ţări şi peste 7.000 de jurnalişti acreditaţi din aproape 100 de ţări, ITB este lider!
Oficialii români recunosc ITB Berlin (Internationale Tourismus Börse - Bursa Internaţională de Turism) drept cel mai mare eveniment de profil din lume. Dar cam atât... Restul informaţiilor sunt vechi, vechi şi învechite, de genul: standul României se întinde pe o suprafaţă expoziţională de 407 metri pătraţi şi găzduieşte 50 de expozanţi - operatori din turism, autorităţi locale şi asociaţii de promovare a zonelor turistice româneşti. România este prezentă la ITB Berlin cu stand naţional încă din 1970, iar vecinii de stand ai României, anul acesta, sunt Ungaria, Slovacia, Macedonia şi Serbia. Adică, în traducere, iar vor bea ai noştri reprezentanţi vin de Tokaj!
Dacă de la români nu prea avem noutăţi, nici de la ziariştii străini încă nu avem ştiri despre prezenţa românească! Poate reuşim să îi atragem cu ceva mâine, poimâine... 
Caut să aflu mai multe şi vă ţin la curent!

marți, 5 martie 2013

Forum internaţional pentru turismul responsabil

Am publicat pe pagina de Facebook afişul acestui forum şi constat cu plăcere că a stârnit un mare interes. De aceea vă ofer în această postare mai multe amănunte despre manifestare. Fundaţia Amfiteatru organizează în Bucureşti cea de-a doua ediţie a Forumului Internaţional pentru Turismul Responsabil, în perioada 29 – 31 martie 2013.
Iniţiat anul trecut, Forumul Naţional pentru Turismul Responsabil a fost realizat în parteneriat cu Academia Română – Centrul pentru Economia Industriei şi Serviciilor şi are ca principal scop promovarea conceptului de ”turism responsabil” în mediile tuturor promotorilor din turism.
Evenimentul, aflat la cea de-a doua ediţie, îşi propune încă o dată evidenţierea principiilor turismului responsabil în societatea românească pentru crearea unui mediu propice de elaborare a unor strategii coerente de dezvoltare în domeniul turismului.
Catacterul ştiinţific al evenimentului este dat şi de editarea, de către Fundaţia Amfiteatru, a revistei “International Journal for Responsible Tourism“, publicaţie indexată în baze de date internaţionale: RePeC Ideas, EconPapers şi Index Copernicus, getCITED.
Sunt invitaţi reprezentanţi ai autorităţilor publice, centrale şi locale, ai asociaţiilor profesionale, ai mediului academic şi de cercetare, ai IMM-urilor, ai ONG-urilor, ai publicaţiilor de specialitate, specialişti din ţară şi străinătate, reprezentanţi ai unor organizaţii şi instituţii internaţionale etc.
Ca urmare a interesului crescut manifestat de persoanele din mediul internaţional, cea de-a doua ediţie a Forumului pentru Turismul Responsabil devine o manifestare ştiintifică dezvoltată la nivel mondial.
Toţi cei interesaţi de a participa la Forum se pot înscrie şi cu lucrări, pe care le pot prezenta în cele trei zile dedicate dezbaterilor pe tema „turismului responsabil”. Cele mai bune lucrări urmând a fi publicate în revista Forumului - “International Journal for Responsible Tourism“.
În cadrul Forumului vor fi abordate teme precum: «Dezvoltarea turismului responsabil în condiţiile globalizării», «Modele de implementare a principiilor turismului responsabil», «Importanţa educaţiei în dezvoltarea turismului responsabil», «Modalităţi de comunicare şi promovare a turismului responsabil».

luni, 4 martie 2013

Arta ecoresponsabilă în hotel ecofriendly!

Strainer light, eveniment de design românesc, este programat la hotelul Cişmigiu, pe 7 martie, ora 19:30.
 
În spaţiul elegant al noului hotel Cişmigiu va avea loc evenimentul Strainer light, semnat Palier Design, menit să promoveze tânărul design românesc. Sprijinit de revista de artă est-europeană ArtClue, evenimentul este destinat segmentului de business şi va fi practict o prezentare a sălillor de conferinţe ale hotelului Cişmigiu, într-un cadru deosebit.
Palier Design este un studio multidisciplinar, capabil să materializeze idei bizare, să experimenteze şi să avanseze concepte proprii, fără să-şi (re)adapteze schiţele de lucru la noile cerinţe ale pieţei şi fără să fie intimidat de estetică şi de tendinţele ei.
Palierul de lucru: design de obiect, design de interior, grafic design, ilustraţie, web design, fotografie. Uneori o lingură este o scrumieră, un scaun - un indicator auto, un nasture – o monedă de schimb. Asta se întamplă când hiperutilizarea inspiră! Astfel a apărut seria de lămpi unicat, “Strainer light”, descoperind cum poate fi captată şi găzduită lumina unui bec de către cele mai “banale” obiecte din casa noastră. Caracteristice pentru această serie sunt obiectele cotidiene a căror utilizare este redefinită. Seria “Strainer Light” este un exerciţiu mental şi de imaginaţie pornind de la asamblarea unor “obiecte încrucişate” ca într-o integramă. Ea încurajează şi face apel la reciclare, la capacitatea de a improviza şi la simţul umorului dar, în aceeaşi masură, face propagandă pentru o viaţă cât mai lungă a obiectelor din casele noastre, pentru înnobilarea şi modificarea lor şi prin urmare pentru o nouă întrebuinţare.
Proiectul a pornit ca o întrebare referitoare la necesitatea economisirii resurselor naturale. Astfel, s-a observat că utilitatea obiectelor şi a materialelor se poate schimba de la o zi la alta şi că lucrurile din viaţa noastră sunt mult mai utile decât credem.
Hotelul Cişmigiu, gazda evenimentului, abordează o politică eco-responsabilă. În hotel sunt disponibile 7 săli de conferinţă dotate ultramodern care pot găzdui evenimente de la 10 la 80 de persoane, la etajul 1, şi până la 120 de persoane în amfiteatrul de la parter. Pauzele de cafea, cu ciocolata organică certificată fairtrade, pot fi petrecute pe balconul Foyerului de la etajul 1.
Amfiteatrul de la parter dispune de 4 cabine de traducere integrate, echipament pentru video proiecţie şi un salon de 80 mp pentru pauzele de cafea sau light lunch.
Organizator: Artklug corporate art event. Invitatiile pot fi solicitate prin email la contact@artklug.com sau telefonic la 0752 170 805.

duminică, 3 martie 2013

Anii trec...


Hotărâsem de ceva vreme să deschid şi un blog personal, pe lângă revistele pe care le editez, aflate şi pe site-urile lor www.bucurestiwww.ro şi www.bucharestlife.com . Acum pun piatra de temelie, este doar începutul însă, pentru că promit realizări măreţe... Iată însă şi primele gânduri...

Doar cu două săptămâni în urmă am avut o reală surpriză. O prietenă a revistelor pe care le editez, dar şi a mea, care se află şi între conexiunile mele de pe importanta reţea profesională LinkedIn, mi-a trimis o felicitare. Nu era o felicitare de an nou, ne congratulasem deja la timpul potrivit, pur şi simplu mă felicita pentru cei 14 ani împliniţi la actualul job, ca redactor şef al Crystal Publishing Group! I-am mulţumit, dar până şi pe mine m-a surprins urarea sa. LinkedIn se gândise să ne facă mai multe mici bucurii la început de an. Una era că ne anunţa prietenii că am mai împlinit un an la locul de muncă... a doua a venit câteva zile mai târziu, când un mesaj mă anunţa că am unul dintre primele 10% profile cele mai urmărite din România...
Am constatat însă încă o dată că într-o lume nebună-nebună nu mai percepem la modul real nici măcar trecerea timpului. Prinşi între proiectele zilei nu mai avem timp să ne proiectăm viitorul, iar introspecţiile în trecut devin din ce în ce mai rare şi mai superficiale.
Intrat aşadar în cel de-al 15-lea an... am stat puţin să îmi reamintesc. În 1999 (ce ciudat arată scris, parcă ar fi din alt secol... ) foloseam calculatorul aproape exclusiv ca o maşină de scris mai evoluată, internetul fiind încă în epoca începuturilor sale, dar şi pentru grafica revistelor, programele din această zonă fiind ceva mai evoluate. Eram însă mândri (şi sunt în continuare) că reuşim să scoatem pe piaţă reviste lunare de calitate, cu un concept şi conţinut original, 100% românesc. Timpul consumat la producţia revistelor era însă infinit mai mare, acum însă „pierderea de timp” s-a transferat în aria selecţiei din bombardamentul informaţional la care suntem supuşi. Dacă atunci, cam 50% dintre e-mailurile primite puteau fi luate în seamă, acum doar 2% sunt informări relativ utile editorial.
Problema anului 1999 în domeniul calculatoarelor era atunci bug-ul Mileniului. Câţi dintre voi vă mai aduceţi aminte de problema Y2K, sau bug-ul Y2K, o problemă atât pentru mediile de documentare şi de stocare a datelor digitale (legate de calculator), cât şi pentru cele non-digitale. Nu se prognoza sfârşitul lumii dar se punea în discuţie eficienţa computerelor ca rezultat al practicii de abreviere a unui an din patru cifre cu două cifre. Se prognoza o mare problemă şi eroare logică la trecerea de la 99 la 00! În plus, anul 2000 trebuia să fie recunoscut ca un an bisect! Companii şi organizaţii din întreaga lume au cheltuit mulţi bani verificându-şi înregistrările, şi modernizându-şi sistemele informatice. Noi am aşteptat să apară un mic kit de rezolvare a problemei, l-am rulat...
Numărul de eşecuri ale calculatoarelor care au avut loc atunci când ceasurile s-au schimbat în 2000, în ciuda lucrărilor de remediere, nu este cunoscut, dar există dovezi despre cel puţin un faliment bancar (pe plan internaţional) la data respectivă! Au fost câţiva, puţini e drept, care s-au întrebat dacă semnificaţia problemei a fost exagerată!
Acum, după ce am trecut de 9/11, de războiul din Irak şi de o parte a crizei financiare mondiale (ca să nu pomenesc şi de sfârşitul lumii!), Y2K ni se pare o glumă din secole trecute!
Mulţi prognozează de ceva timp dispariţia presei scrise zguduită de cea on-line. Este o temă pe care o voi aborda separat, în altă postare, dar uităm (sau ne facem) că în România am dat distribuţia de presă unor arabi care au falimentat-o în loc să o dezvolte, că puterea de cumpărare a românilor este în cădere liberă şi mai renunţă la unele abonamente, că s-a produs în timp o gravă deprofesionalizare a jurnaliştilor „profesionişti”, că marketingul de presă şi vânzarea de publicitate pentru acest mediu au involuat... şi ar mai fi o mie de motive. Redresând doar câteva dintre ele cred cu tărie că secolul acesta vom avea încă presă scrisă şi publicată pe hârtie! Pentru că deşi iubesc tot, sau aproape tot, ce-mi aduce calculatorul şi internetul – iată şi legătura cu voi, n-aş putea înţelege să nu răsfoiesc un ziar sau o revistă proaspăt ieşită de la tipar şi mirosind suav... a tuş tipografic.
Nu vă lăsaţi surprinşi de tonul şi subiectul acestei prime postări, deşi voi mai încerca din timp în timp câte un remember, acest blog este dedicat 99 % turismului, călătoriilor My Way, din care poate şi alţii vor avea câte ceva de desprins, dar şi ştirilor utile călătorilor şi profesioniştilor din acelaşi domeniu, în măsură egală. De la căruţă la avion, de la casă ţărănească la hotel de 7 stele, de la rulotă la excursie organizată... totul este permis aici, totul este My Way, căci drumul contează!